tahsilnews

tahsili

tahsilnews

tahsili

توقف ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه ها از مهرماه 97 – 98

 آیا از توقف تکمیل ظرفیت دانشگاه ها از مهرماه اطلاع دارید؟ آیا توقف تکمیل ظرفیت دانشگاه ها به معنی عدم پذیرش برای دانشجویان سال جدید می باشد ؟

آیا توقف تکمیل ظرفیت دانشگاه ها در مهرماه به معنی عدم پذیرش دانشجویان بوده و در بهمن ما ثبت نامی برای تکمیل ظرفیت دانشگاه ها انجام نمی شود.

با توجه به اینکه تکمیل ظرفیت فرصتی دوباره برای قبولی شما در دانشگاه می باشد، و به دلیل اینکه در تکمیل ظرفیت دانشگاه ها برخی رشته ها طبق اطلاعیه صادر شده تکمیل نشده اند، دانشجویان می توانند با شرکت در ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه ها فرصت خود را امتحان نمایند. بنابراین در سال های گذشته با توجه به ظرفیت برخی از دانشگاه ها در برخی از رشته ها داوطلبان اقدام به ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه ها می کردند. اما علت صادر شدن اطلاعیه توقف ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه ها مهرماه 97 بر چه اساس می باشد؟

در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه نحوه شرکت و ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه ها در سال 97 – 98 طبق اطلاعیه صادر شده  مبنی بر زمان توقف تکمیل ظرفیت دانشگاه ها می توانید با سامانه در ارتباط باشید.



جهت مشاوره در زمینه توقف ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه ها از مهرماه 97 – 98

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۱ ۹۰۷ ۹۰۹ تماس بگیرید

شماره تماس از خطوط همراه اول ۹۹۲۲۵۵۹۵

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل




دلیل توقف تکمیل ظرفیت دانشگاه ها از مهرماه

طبق اطلاعیه منتشر شد، امسال تغییراتی در پذیرش مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه ها ایجادشده است به طوری که، تکمیل ظرفیت دانشگاه ها در مهرماه متوقف می شود و دلیل این امر افزایش کیفیت گرایی در آموزش عالی اجرایی می کند، عملا جلوی مرحله تکمیل ظرفیت بسته شده و در مهرماه سال 97 ثبت نام تکمیل ظرفیت برای دانشگاه ها وجود نخواهد داشت  و فقط در بهمن ماه پذیرش خواهیم داشت.

وزارت علوم، این مصوبه را به دلیل افزایش کیفیت گرایی در آموزش عالی اجرایی می کند، زیرا معتقد است در دهه های گذشته به اندازه کافی به بحث کمیت آموزش عالی توجه شده و اکنون زمان آن است که به افزایش کیفیت آموزش عالی توجه شود، از دیگر اقداماتی که در راستای کیفیت گرایی در آموزش عالی تاکنون اجرایی شده می توان به ممنوعیت پذیرش دانشجو دکتری اشاره کرد.

علت صادر شدن این اطلاعیه با عنوان توقف ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه ها، تعداد کم ثبت نام های دانشگاه می باشد و به دلیل کمبود پذیرش توسط سازمان سنجش با تکمیل ظرفیت پر می شود. پس بر اساس این اطلاعیه مهم ترین موضوع اطلاع از نحوه درست انتخاب رشته در سال 97 بعد از کنکور می باشد که در صورت داشتن هرگوئه سوال می توانید از طیق ارتباط با سامانه اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه ها 97 – 98

همه ساله تعداد بسیار زیادی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها به دلیل انصراف دانشجو و یا ثبت‌نام در رشته محل دیگر دارای ظرفیت خالی می‌شوند. در این موقع دانشگاه اعلام تکمیل ظرفیت می‌کند تا دانشجویانی که می‌خواهند شانس خود را برای قبولی مجدد امتحان کنند، بتوانند دوباره انتخاب رشته کنند.

بنابراین تمام داوطلبانی که در کنکور97 مجاز شدند می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند، چه آنهایی که در انتخاب رشته اولیه قبول شده باشند و چه قبول نشده باشند؛ در واقع فقط مجاز شدن مهم است.

با توجه به  انصراف تعدادی از دانشجویان از رشته‌ها و دانشگاه‌ها و یا ثبت‌نام در رشته محل دیگر، رشته های دانشگاهی دارای ظرفیت خالی می‌شوند، در این موقع دانشگاه اعلام تکمیل ظرفیت می‌کند تا دانشجویانی که می‌خواهند شانس خود را برای قبولی مجدد امتحان کنند، بتوانند دوباره انتخاب رشته کنند.

بنابراین زمانی دانشگاه‌ها متوجه ظرفیت خالی می شوند که مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان به پایان رسیده باشد. برای همین  مدتی بعد از پایان مهلت ثبت‌نام، دانشگاه ها و دیگر دانشگاه‌های مختلف اعلام تکمیل ظرفیت می کنند. بعضی دانشگاه‌ها که برای اولین بار در یک رشته تحصیلی دانشجو می‌پذیرند نیز ممکن است در تکمیل ظرفیت قرار گیرند. با توجه به توقف تکمیل ظرفیت در مهرماه در صورتی که قصد شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه های در بهمن ماه را دارید می توانید ازط ریق ارتباط با سامانه اطلاعات لازم را دریافت نماید.


منبع:توقف ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه ها از مهرماه 97 – 98

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.