tahsilnews

tahsili

tahsilnews

tahsili

تغییر رشته به ارشد پزشکی با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد

 آیامی توان با تغییر رشته به ارشد پزشکی با مدرک صادر شده در رشته های پیراپزشکی وارد دانشگاه شد و ارشد رشته پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی را خواند؟

آیا با لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه تهران می توان تغییر رشته به ارشد پزشکی داد؟؟

در صورت تغییر رشته به ارشد پزشکی  با داشتن دو مدرک می توان مطب زد و یا آینده شغلی تحصیل در دو مدرک به چه صورت خواهد شد؟

آیا با لیسانس روان شناسی میتوان در  آزمون ارشدپرستاری شرکت کرد؟

آیا با تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی در مقطع کارشناسی می توان در رشته های پزشکی وزارت بهداشت شرکت کرد ؟ آیا با تحصیل در رشته وزارت علوم در مقطع کارشناسی می توان در مقطع ارشد وزارت بهداشت خواند؟

با توجه به سوالات بسیار شما داوطلبانی که فارغ التحصیل مقطع لیسانس رشته های وزارت علوم، مثل روانشناسی، علوم آزمایشگاهی، تکنسین اتاق عمل هستند و قصد تغییر رشته به ارشد پزشکی را دارند، بنابراین در رابطه با تغییر رشته به ارشد پزشکی سوالات بسیاری در بین متقاضیان وجود دارد، بنابراین آن دسته از داوطلبانی که در رشته های بالا در مقطع کارشناسی  تحصیل کرده اند و قصد تحصیل در مقطع ارشد در رشته های وزارت بهداشت را دارند،  می توانند با ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت فرصت خود را امتحان کرده و اقدام به ثبت نام در رشته های پزشکی و پیراپزشکی امتحان نمایید.

 

شرایط تحصیل مجدد در رشته پزشکی 

شرایط ثبت نام پرستاری بدون کنکور 

 

جهت مشاوره در زمینه تغییر رشته به ارشد پزشکی با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۱ ۹۰۷ ۹۰۹ تماس بگیرید

شماره تماس از خطوط همراه اول ۹۹۲۲۵۵۹۵

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل



دلیل تغییر رشته به ارشد پزشکی با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد

همواره از دلایلی که  ذهن دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی برای تغییر رشته به ارشد پزشکی را به خود اختصاص می دهد، تغییر رشته به رشته هایی است که معمولا از بازار کار خوبی برخوردار می­باشند.  این عمل در بین دانشجویانی که در گروه تجربی در مقطع کارشناسی تحصیل کرده اند خیلی بیشتر از دانشجویانی است که در رشته های مهندسی در مقطع کارشناسی تحصیل کرده اند.  بنابراین طبق اطلاعیه سازمان سنجش، کلیه فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی مورد تأیید (بدون توجه به نوع مدرک تحصیلی در برخی رشته های پزشکی ) می توانند، در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته در رشته های امتحانی گروه علوم تجربی و دامپزشکی (بجز کد رشته های امتحانی که شرط عنوان مدرک تحصیلی مشخص، در آنان اعمال و در جدول رشته های امتحانی درج گردیده) ثبت نام و شرکت نمایند. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد منوط به قبولی در آزمون ورودی و گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی مربوط بوده و هزینه دروس پیش نیاز نیز توسط دانشجو پرداخت خواهد شد. در ادامه به توضیح کلی نحوه تغییر رشته به ارشد پزشکی می پردازیم.

آیا با مدرک گروه ریاضی می توان در رشته روانشناسی و .. تحصیل کرد؟

بنابراین انگیزه های مختلفی برای تغییر رشته به ارشد پزشکی وجود دارد. بنابراین متقاضیانی که در مقطع کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر خوانده اند می توانند در رشته های پیراپزشکی تحصیل نمایند؟ طبق قانون جدید برای اینکه بتوانید بعد از تحصیل اقدام به کار نمایید و پروانه نظام پزشکی و مشاوره را دریافت کنید، نیاز است که حداقل دو مقطع مرتبط خوانده باشید.

پس می توان گفت داوطلبانی که در مقطع کارشناسی در رشته های مهندسی تحصیل کرده اند، نمی توانند در مقطع ارشد در رشته های پیراپزشکی تحصیل نمایند، اما امکان تحصیل داوطلبانی که در رشته پیراپزشکی در مقطع کارشناسی تحصیل کرده اند در برخی رشته های پزشکی و پیرا پزشکی وجود دارد. پیشنهاد میکنیم قبل از انجام هر تصمیمی برای تغییر رشته به ارشد پزشکی با مشاوران سامانه در ارتباط بوده و سوالات خود را دراین زمینه از مشاوران بپرسید.

منبع:تغییر رشته به ارشد پزشکی با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.